| Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant |
| Auteur |
Message |
bahvoila
|
Posté le: 04 Fév 2010 22:45 Sujet du message: the crying game |
|
|
Beau film qui, en plus, parle de vous.
http://www.youtube.com/watch?v=XXDt6cP_vAs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=-6BG2EXOexE&feature=related
[youtube]-6BG2EXOexE[/youtube]Pas bon les balises youtube !
| Citation: | The Crying Game is a 1992 Irish/British drama film written and directed by Neil Jordan. The film explores themes of race, gender, nationality, and sexuality against the backdrop of the Irish Troubles. The original working title of the film was The Soldier's Wife. [1]
The Crying Game is about the main character Fergus' (Stephen Rea) experiences as a member of the IRA, his brief but meaningful encounter with Jody (Forest Whitaker) who is held prisoner by the group, and his unexpected romantic relationship with Jody's girlfriend, Dil (Jaye Davidson) whom Fergus promised Jody he would protect. However, unexpected events force Fergus to decide what he wants for the future, and ultimately what his nature dictates that he must do. |
Dernière édition par bahvoila le 04 Fév 2010 23:48; édité 1 fois |
|
|
 |
Eva Porée

Inscrit le: 03 Fév 2010 Messages: 131 Localisation: Dans l'ouest sauvage!
|
Posté le: 04 Fév 2010 22:59 Sujet du message: |
|
|
Merci de l'info, j'avais déjà entendu le titre sans connaitre le sujet.
Bon, rien que dans le pitch, ont a pas la sensation qu'une happy end est possible. _________________ "Les calamités sont de deux ordres : le malheur qui nous atteint et le coup de chance qui arrive aux autres." Ambrose Bierce |
|
|
 |
bahvoila
|
Posté le: 04 Fév 2010 23:32 Sujet du message: |
|
|
| Eva Porée a écrit: | Merci de l'info, j'avais déjà entendu le titre sans connaitre le sujet.
Bon, rien que dans le pitch, ont a pas la sensation qu'une happy end est possible. | Je ne vais pas te raconter la fin mais je la trouve plutôt heureuse. |
|
|
 |
|